Serebral Paralizi

Siyah

New Member
Katılım
1 Ocak 2012
Konular
122
Mesajlar
136
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Level: 10 ()
EXP: 71 / 100

HP: 236 / 1879
MP: 82 / 1054
SP: 121 / 1363
[zsuz etk b olarak açıklanabr. Beyelerlern ve kaslarının kontrolünü bozar. Serebral Paral (SP) lğer çocuklar bez konuşaez yez veya oynayan ayrıak çok önedr hastalık veya bulaşıcı b değr. SP'li çocuklar hayatları boyunca bununla yaşarlar


SEREBRAL PARALİZİ NASIL OLUŞUR?
SP doğu doğu sonrasında beyeydana r hasar sonucu oluşur. Hasarı oluşturan bir çok etken vardır.

Halelyona ya da travr kazaya ak veya annedekyon d tıbbr problel anında bebeğ oksa bebekte beyatüre doğu koşullarına uyusklruba rerler. Doğur enfeksa da beyin hasarı oluşturur.

Unutulası lr şey SP beyr doğudir.


SP'NİN TİPLERİ
SP'llenen beyesöre kas tonusunun kontrolü bozulur. Beyne ve büyüklüğüne bağlı olarak kas tonusu evşek veya her s de p olabr. Kas tonusu başık otur nde olduğusyonu koruaızı sağlar kas tonusundakşkler de hareketler oluşturur. İste olarak değrlen kas tonusu SP'lçldlayı denednde vücutlarında düzayan sarsıntılı ve titrek hareketler oluşur.



1- SPASTİK SEREBRAL PARALİZİ

Eğer kas tonusu artn bp tanıak n spast kullanılır. Spast çocuklar zor ve sarsıntılı hareketlere sahr. Çünkü kasları fazla serttr hareketten dne ede veya eller serbest bıraküçlük çekerler.


2- ATAKSİK SEREBRAL PARALİZİ
Azal zayıf koordk SP olarak tanık SP'ltrek nsanlarda len tkkat çeker. Özelllar yazı yazrakasla kes akttelerayı denednde oluşur. Sıklıkla yürüdükleran zayıf beye ve kararsızlığa sahrler.


3- ATETOİD SEREBRAL PARALİZİ
Kas tonusu x td terd SP'ller dede düzsyonda oturede zorluk çekerler. Sıklıkla yüz kollar ve üst nde dışı ve rastöze çarpar. Ellerrşey yapstednde (örneğak bardağa uzan) konsantrasyona yaç duyarlar. Çünkü x trlr pozayı en çatal d c kullanlirler.



SEREBRAL PARALİZİ'DEKİ DİÐER PROBLEMLER
Kas hareket kontrolündeklere SP'lörülen dler de eklenebr.


KONUŞE PROBLEMLERİ
SP'lnlen bnde de tutuluörülür. Bu duruasını y ısırğnenasını zorlaştırır. SP'lr çocukla karşılaştığınızda konuşasının ne kadar zor olduğunu fark edebrsz. Çünkü o dudaklarını çenes ve dnreç oluşturan nefes alış-verakta zah olabr. Vücut kısırada çok önedir.



ÖÐRENLERİ
SP'le ental reterdasyon btle proble le rkaç konu dışında eğlebrler. Fakat daha ş tutukura sahental reterdasyonlu çocuklar daha yavaş öğrenne sahrler. yelerf tutuluental reterdasyonda çocuklar okua öğrenebr fakat ş tutulueyeceklerdğer çocuklardan daha yavaş bpoyla öğrennte yaçları vardır.


NÖBET
SP'ln aktteler anorvlanan çocuğun yapacaklarını enörülür. Bunlar sıklıkla SP'ye neden olan hasarlı beyes anorvr.

Bey vücuda esajlar nefes alıp-veruzdak akttelrlılığını sağlar. Nöbet b anoresajlar oluşturarak bu devaeller. Nöbet anında hareket durabr donuk bleler lşlenellrkaç sanrkaç dak eder. Bndek n tıbbler uygulanır.


SEREBRAL PARALİZİ'DE KULLAN ARAÇLAR


1-TEKERLEKLİ SANDALYE: Yürüyelen SP'lçlarını kolaylaştıracak tekerlekllen b çocuk tekerleklnslr el düğyle kontrol edlen sandalyeler de önerlir.


len SP'leden dolayı oluşan düş enek n yürüteçler kullanılabr. İhtöre tekerleklh edlir.



3- ADAPTE EDİLK VE KALEnce cakta zorluk çeken SP'lçlebr. kle kaşık çatal ve kaleulanarak çocukların kullanması kolaylaştırılır.




SEREBRAL PARALİZİ İÇİN TERAPİ
SP'lek konuşnak bnak n çeş teraplerulanır.Bazı çocuklar okulda eğt nde terap ederler.



1-FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON
Fstler hareketlereyelren yönte çocuklara öğret çocukların yürü tekerleklı kendası ven p-çıkes ederler.


A TERAPİSİ
Konuşstak d bktrsel yetenekler arttak n çalışmalar yapar.


3-İŞ-UÐRAŞI TERAPİSİ
İş-uğraşı terap çocukları eller kollarını vücutlarının üst kısıyaları n çalışırlar. Çocukların daha kolay yazı yazz yapakas kullanşler fırçalanne bakıler öğretb]
 
Üst